Zúčastnili jste se někdy v životě nějakého školení? Například školení požární ochrany, bezpečnosti práce nebo přímo profesně zaměřeného tématu, jako je IT obor? Tato činnost je prováděna na celém území republiky ve velkém rozsahu a úroveň školitelů je zpravidla vysoce odborná, ovšem ne všude se klade důraz i na propagační činnost. Neměli bychom zapomínat na podporu dobrých mezilidských vztahů i na této úrovni mezi školicí firmou a jejími klienty. Mnohem lépe na každého zapůsobí, jestliže při příchodu do školicí místnosti usednete za stůl a hosteska vám přinese občerstvení a spolu s ním i reklamní dárky. Mohou to být pouhé drobnosti, ale tím se začne budovat lepší vztah mezi lidmi na daném místě, a zcela to změní ráz procesu jakéhokoli školení.
Nejčastěji se lidem rozdávají propisky a reklamní bloky, ovšem není od věci, jestliže se na stolku před vámi objeví krásný barevný hrnek s kontrastním potiskem, anebo osuška, šňůrka na klíče, deštník, kšiltovka, tričko či mikina. Tato forma propagace je jednou z nejlepších, rozhodně předčí reklamní letáky v poštovních schránkách nebo billboardy v ulicích, které již mnohým z nás vysloveně lezou na nervy. Něco jiného je někomu darovat užitný, hezký předmět, než se vnucovat s nabídkou na letácích týden co týden.
Cena reklamních předmětů je natolik nízká, že v podstatě vůbec neovlivní firemní rozpočet, přitom se vám zpravidla tato investice vrátí v podobě dalšího přívalu klientů, neboť se mezi lidmi rozkřikne, že právě vám záleží na dobrých přátelských vztazích, a že rozdáváte na školení i drobné dárky. Moudré lidové přísloví praví: „Dej a bude ti dáno, přej a bude ti přáno“ aneb „Co vysíláš, to se ti vrátí“. Přísloví platí univerzálně pro každého vždy a všude a jde o jednu z kosmických zásad, o jejímž dopadu na vývoj lidstva se můžete dočíst i ve starověkých listinách, starých tisíce let.